Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marc Henzen - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marc Henzen - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Marc Henzen

Blijf op de hoogte en volg Marc

12 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na een vlucht van Sydney in een Boeing 777-300 :-(((( zijn wij nu in Nieuw Zeeland, verder weg van Nederland gaan we niet. Vanaf nu komen we weer steeds dichterbij Nederland. We zitten nu in Christchurch, een zwaar gehavende stad door de aardbevingen van 2010 en 2011. Er wordt druk gebouwd om het centrum weer op te bouwen. Hele stukken van het centrum zijn nog steeds in puin. Tussen deze open plekken midden in het centrum, is er bijvoorbeeld weer een nieuw Novotel geopend. Ook heel apart is een winkelcentrum dat is gebouwd in containers en pop up restaurant en bars. De prachtige parken en botanicals gardens zijn er nog steeds. We hebben heerlijke lamskoteletten gehaald bij een slager die 32 jaar geleden vanuit Brabant naar Christchurch kwam voor een bruiloft en nooit meet terug is gegaan. Grappig gesprek. Zo ver weg en toch weer zo dichtbij. Prachtige vlucht gehad over de besneeuwde zuidelijke alpen vanuit Sydney. Wij hebben anderhalve week in Sydney gezeten. Veel te kort voor zo’n leuke stad. Zelfs nu het de tweede keer was. Hebben afgezien van de eerste dagen heerlijk weer gehad en dat is niet vervelend voor een stad met heel veel mooie stranden en zwembaden. Prachtig is de ferry naar Manly beach door Sydney Harbour of de ferry naar Watson bay. Heel leuk waren de afspraken met vrienden van ons die naar Sydney zijn verhuisd. Toevallig waren er ook vrienden van Martin, die hij kent vanuit Zuid Afrika in Sydney. Kortom heerlijk gerelaxed, genoten van de company en de prachtige omgeving. Morgen halen we onze huurauto op en gaan we Nieuw Zeeland ontdekken. Eerst het Zuid Eiland en dan naar het Noord Eiland.

• 12 Maart 2014 - 09:46

GAMMELTJE:

DAG LIEVE KANJERS !!!
    WAT WEER EEN LEUK VERSLAG... EN DAN DAT VERHAAL VAN DE SLAGER UIT BRABANT.
    KAN ME ER IETS BIJ VOORSTELLEN, WANT NEW ZEALAND SCHIJNT EEN PRACHTIG LAND TE ZIJN.
    VOORZICHTIG IN ,T AUTO,JE HE !!!???
    LIEVE GROETJES, EN EEN HAND VOL KNUFFELS, GAMMELTJE

• 12 Maart 2014 - 13:11

Pieter De Boer:

Beste vakantiegangers, het is hartstikke leuk om steeds jullie verslagen te lezen! Wat moet toch grandioos zijn om mooi wereldsteden als Sydney te zien en de fraaie natuur natuurlijk in N Zeeland. Ik ben jaloers hoor !
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in N Zeeland, want daar wil graag ook nog een keer heen gaan haha. Geniet ervan samen en hartelijke groet vanuit een zonnig Nederland (volgende week weer hagel dus nu genieten).

Pieter de Boer

Het

• 13 Maart 2014 - 17:57

Marloeke:

Dag lieve mannen, leuk hoor waar jullie nu weer zijn. Klinkt allemaal erg goed wat jullie gezien en gedaan hebben! Heb de inhaalslag gemaakt met het lezen van jullie verslagen, want is even een wat drukke periode hier. Mooie diversiteit van wat jullie allemaal gezien hebben. En nu het geciviliseerde NZ. Veel plezier en geniet van de natuur!! Liefs marloeke

• 14 Maart 2014 - 12:21

Jacco, Monique En Lucas:

Hey Mannen,

Klinkt allemaal weer geweldig. Veel plezier in NZ.

Gr uit Apeldoorn.

• 19 Maart 2014 - 09:04

Monique:

Jullie verhaal lezende verlang ik terug naar de tijd dat ik er zelf was. Prachtig land zowel NZ als Australië. Jammer dat het zo ver weg is.
    Christchurch was toen nog helemaal intact. Toevallig afgelopen maandag was er een reisprogramma op tv waarin ze Christchurch van vandaag de dag lieten zien en ook het winkelcentrum met containers. Inmiddels wordt er hard gewerkt aan een nieuw winkelcentrum er naast zo lieten ze zien.
    Heeel veel plezier en genieten maar!
    Liefs Monique en Dick