Nieuw Zeeland Zuider Eiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marc Henzen - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland Zuider Eiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marc Henzen - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland Zuider Eiland

Door: Marc henzen

Blijf op de hoogte en volg Marc

25 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Bedankt voor alle reacties. We zitten nu in Nelson, in het noorden van het Zuid eiland van Nieuw Zeeland. Morgen gaan we naar het Noord Eiland, met de interislander van Picton naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Vandaag hebben we een enorme strandwandeling gemaakt op het Rabbit Island, in de middag de wijngaard Woollaston Estates bezocht en net heerlijk vis gegeten aan de haven van Nelson met een Sauvignon Blanc van Woollaston. Geen slecht leven in Nieuw Zeeland. Gisteren hebben we een trek van 5 uur gemaakt door het Abel Tasman National park. Prachtig langs stranden, baaien en door dicht bos. Nieuw Zeeland en tot nu toe het zuidereiland is een aaneenschakeling van prachtige natuur en heel afwisselend. Op een en dezelfde dag loop je langs gletjers, door dicht regenwoud en langs een strand.

Vanuit Christchurch zijn we naar Twizel gereden, midden op het zuidereiland. Ik verwachte alles in Nieuw Zeeland als heel groen, maar dit deel was vrij droog. Enorme geel bruine vlaktes. We zijn langs prachtige gletsjer meren gereden met uitzicht op de mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. De volgende bestemming was Dunedin, nu een studenten stad, vroeger een van de welvarendste steden van Nieuw Zeeland. Het mooiste van Dunedin is toch wel Otega Peninsula. Op dit schiereiland kan je Pinguin kolonies zien, zeeleeuw, zeehond en Albatros kolonies bezoeken. Martin liep daar of all places nog een DAS collega tegen het lijf. Ook bezig met een rondje wereld. Vanuit Dunedin zijn we naar Te Anau gereden. Te Anua is de toegang tot het Fjordland, met het indrukwekkende Milford Sound. Prachtige alpine rit voordat je aankomt bij het fjord. Een prachtige cruise gemaakt door het fjord. Queenstown ligt heel mooi, maar wat het extra leuk maakte was, dat mijn broer Jacco hier een klein jaar heeft gewoond en gewerkt. We hebben zijn oude werkplek Chico’s bezocht en zijn oude baas kort gesproken. Queenstown is ook de plek voor bungy jumping en jet boating. Het bunny jumpen is niet echt mijn ding, dus hebben we gejetboat. Na een prachtige rit door de bergen langs allerlei opname plekken van de film Lord of the rings (ook in het echt van die magische plekken) opgestapt in een hele snelle boot. Enorme spectaculaire bootrit door gorges en stroomversnellingen. Ook hebben we Paradise bezocht. Eveneens een plek waar veel opnames gemaakt zijn voor Lord of The Rings, maar ook van de Jane Campion BBC serie Top of the Lake (een prachtige serie). Via Wanaka naar de Westkust over de Haast pas. Dit is echt in de middle of nowhere. De westkust is - ondanks de aanwezigheid van de sandfly (!) - wat ons betreft een absoluut hoogtepunt. Prachtige regenwouden (Punaikaki), gletsjers (Fox en Franz) en oneindige stranden met een, althans wat betreft het Abel Tasman park, azuurblauwe zee.

• 25 Maart 2014 - 12:36

Gammeltje:

HALLO WERELDREIZIGERS !!!!!WAT WEER EEN FANTASTISCH REISVERSLAG, HEB ER VAN GENOTEN.!
    WAT HEBBEN JULLIE VEEL INDRUKKEN OPGEDAAN, EN STRAKS DE FOTO,S HE, BEN ZEER BENIEUWD!!
    HIER ALLES REDELIJK TOT GOED, ZIET LEKKER IN DE ZON.
    NOG EEN HELE PRETTIGE VOORTZETTING VAN JULLIE REIS, EN VOORZICHTIG HE !!
    EEN HAND VOL KNUFFELS , LIEVE GROETJES, GAMMELTJE,EN EEN POOT VAN AIIDAH.

• 25 Maart 2014 - 21:55

Rien:

Hartstikke leuk Marc, je verslagen. Maar ik zou nou wel eens een verslag van Martin willen lezen. Die komt er zo wel heel makkelijk mee weg.

• 26 Maart 2014 - 07:39

Jacco, Monique En Lucas:

Hey mannen, klink allemaal weer fantastisch. Gr uit Apeldoorn.

• 26 Maart 2014 - 10:40

Peter & Huub:

Klinkt weer voortreffelijk, mannen! Alleen maar genieten van natuur, eten en drinken en de vrijheid om je eigen dagen in te delen, en niet geleefd te worden door afspraken, deadlines en allerlei mensen die iets van je willen. We hebben nog maar een klein zetje nodig of we gaan ook een sabbatical doen!!! Geef ons maar dat duwtje als jullie terug zijn hier. De laatste maand is al ingegaan, zeker. Maar jullie hebben nog maanden vrij. Blijf genieten!

• 02 April 2014 - 05:58

Jacqueline Brouwer:

Hey Martin, wie kwam je tegen op dat eiland? Moet niet gekker worden!

• 03 April 2014 - 10:05

Marc Henzen:

In Dunedin (Zuid eiland) kwam ik Maarten Mol van Finance tegen. Kom ik normaal regelmatig tegen in de lift of in het bedrijfsrestaurant. Wel gek. Zit je in de middel of nowhere op zoek naar een kolonie Albatrossen en loop je een Dassert tegen het lijf.